Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

13 oktober 2011

Terug in de tijd - Suske & Wiske

Terug in de tijd - regressie naar het verleden

Lieve vriendin Ineke stuurde me vorig week een cadeau per post: stripalbum nr. 314 van Sukse en Wiske 'Het lijdende Leiden'.

Bij bovenstaande plaatjes in het album dacht ze direct aan de boeken die ik schreef over relaties, reïncarnatietherapie en werken met vorige levens.
Ik ga met cliënten terug in de tijd via consulten. De striphelden gaan in dit album terug in de tijd naar het Leiden van 1574.
Omdat Ineke wist dat ik zelf een vorig leven in het middeleeuwse Leiden had, vond ze dit Sukse en Wiske album helemaal toepasselijk. Ik was er dan ook erg blij mee!

Ik hou van woordgrapjes en humor in strips. Ook kwam ik er na jarenlang strips lezen pas onlangs achter waarom ik strips nog steeds zo fijn vind om te lezen/bekijken.
Als hoogsensitieve vrouw vang ik heel veel gevoelens en beelden op van situaties, mensen, flarden uit het verleden, droombeelden die horen bij toekomst. Bij strips ben ik 'gedwongen' de plaatjes van de tekenaar te volgen. Dat geeft enorm veel rust in mijn hoofd omdat er geen ruimte overblijft nóg meer beeldindrukken binnen te laten komen.

Misschien is dat meteen een tip voor ouders met hooggevoelige kinderen die visueel ingesteld zijn en last hebben van allerlei indrukken van buitenaf. Laat ze veel strips lezen. Plaatjes kijken in een tekenstrip helpt bij het focussen op één verhaal en kan een kind rustiger maken. Dit in tegenstelling tot 'gewoon letters lezen'. Bij beelddenkers komen er zoveel spontane indrukken bij woorden lezen, dat selecteren aan beelden die daarbij horen in het hoofd moeilijk wordt, met gevolg: struikelen over woorden (dyslexie)

Blog over stripverhalen die zich afspelen in het oude Egypte.

Een praktijkverhaal over werken met vorige levens en kinderen, in het teken van strips: Teletijdmachine - reïncarnatietherapie


Groetjes, Marianne Notschaele