Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

17 januari 2013

Expositie Japanse entiteiten, Sieboldhuis Leiden

Japanse houtsnede, geestverschijning

Japanse geesten en spoken

Nu ik bezig ben met de voorbereidingen voor mijn volgende boek 'Ik loop je astraal voorbij!' over paranormale waarnemingen, kwam ik een berichtje tegen in de pers dat er een expositie gehouden wordt over Japanse spoken en geesten in 'Het Sieboldhuis' te Leiden (t/m 17 febr. 2013).

Volgens Japanners die het Shintoïsme aanhangen wonen er miljoenen geesten, demonen, trollen, draken, duivels en dieren met bovennatuurlijke krachten op aarde en in andere sferen. De scheidslijn tussen de echte wereld en de bovennatuurlijke wereld is dun. Op veel Japanse afbeeldingen komen geesten voor, Japanners vinden dat vrij gewoon.

Zelf hou ik erg van oude Japanse prenten (woodblock paintings) uit de Edo-periode. Ook daar zie je af en toe entiteiten afgebeeld. De zogenaamde watergeesten vind ik het grappigst. Je ziet ze vaak op prenten waarop vrouwen zijn afgebeeld die zichzelf in een wateroppervlak van een rivier of een waskom bekijken.

Geesten, spoken, entiteiten... ze zijn heus niet altijd om bang voor te zijn. In de expositie in het Japanmuseum 'Het Sieboldhuis' kun je er meer over leren.

Een eerder artikel over Japan in dit blog (tsunami, prenten, vakantie) vind je hier.

Een praktijkverhaal van een cliënte en een vorig leven in Japan, lees je hier.


Groetjes,
Marianne Notschaele-den Boer
www.vorigelevens.nl