Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

3 november 2013

Gewichtsverlies, anorexia, taalgebruik - werken met reïncarnatietherapie en vorige levens





Taalgebruik en gewichtsverlies
Plotseling gewichtsverlies

Het was al weer een jaar of wat geleden dat ik vriendin Pippa tegenkwam en uitgebreid sprak. Sinds de laatste keer dat ik haar zag, was ze enorm afgevallen. Ik schrok ervan.
Zou ze anorexia hebben? Ze was altijd al tenger van gestalte, maar nu woog ze - schatte ik - slechts een kilo of 45, bij een normale gemiddelde lengte. Pippa vertelde me dat ze zelf ook door had dat ze erg mager aan het worden was, maar ze snapte niet hoe dat kwam. Ze deed echt haar best om te eten.

Taal

Hoe het met haar en haar gezin ging? Economische crisis, financiële problemen, man ontslagen op het werk, problemen met de verkoop van hun woning en een gedwongen verhuizing. Zorgen te over bij Pippa. Ze begreep heus wel dat je van stress slecht ging eten. Ze kreeg met moeite voedsel naar binnen.
Ik lette wat beter op haar uitspraken. Drie zinnen kwamen in herhaling telkens terug bij wat ze zei:
- 'Dat ons geld bijna op is, alle zorgen die we hebben, dat vreet aan me'.
- 'Ik wil zuiver op de graat blijven'. Pippa wilde op een eerlijke manier nieuw inkomen verwerven.
- 'We moeten met ons hele gezin interen op onze financiën.'

Oude geloofsstructuren

Met Pippa besprak ik wat me opviel bij wat ze me vertelde. Ze kon toch zuiver en eerlijk blijven ('zuiver op de graat') zonder dat haar lichaam graatmager was? Ze kon het 'interen op de financiën' toch loskoppelen van haar lichaam?
Best mogelijk dat ze ooit een vorig leven had gehad waarbij ze met een ziek, mager, uitgeteerd lichaam (ziekte, tering) zo lang mogelijk in leven probeerde te blijven voordat ze uiteindelijk toch stierf. Net zoals ze probeerde om nu zo lang mogelijk vol te houden met weinig geld. Ondanks hun zeer beperkte gezinsbudget hoefde haar eigen lijf nu toch niet mager te worden en 'in te teren'?
Dit, en het bewust worden van de grote impact die de financiële stress had op het hele gezin, zorgde ervoor dat ze met meer aandacht en geduld het dagelijkse eten tot zich nam. Inmiddels is ze - nu 3 maanden later - beter op gewicht.

Oorlog en gewichtsverlies

Taalgebruik zegt veel over wat iemand (onbewust) bezighoudt.
Amerikaanse reïncarnatietherapeuten viel het bijv. op dat mensen met obesitas en hun te volgen diets (diëten) regelmatig vorige levens hadden te verwerken waarbij oude gedachten over 'honger hebben' en 'to die' door elkaar waren gaan lopen. Pas na loskoppeling van zulke gedachten die bij oude situaties in het verleden hoorden, werd hun innerlijke honger gestild.

Mensen die een vorig leven hebben gehad dat eindigde in een concentratiekamp ten tijde van de Tweede Wereldoorlog, kunnen in een eropvolgend leven 'kampen met' anorexia. Vooral gevangenen die stierven in de kampen nadat ze het maandenlang wanhopig volhielden onder erbarmelijke omstandigheden (én met een graatmager lichaam), waarbij ze leefden op een half kommetje waterige koolsoep per dag. Met een beetje geluk kregen ze een hompje brood. Zij bleven lange tijd in leven terwijl hun lichaam heel weinig voedsel tot zich nam. Zo'n overlevingsstrategie (volhouden met weinig lichaamsgewicht) kan nawerken, zelfs een leven later. Denk maar aan een anorexiapatiënt die 1 appeltje verdeelt in mini-stukjes om er een hele dag mee te doen.

Eetproblematiek kan op vele manieren verweven zijn geraakt met onvoltooide vorige levens. Taalgebruik kan bij reïncarnatietherapie een mooie tool zijn om de bronoorzaak te achterhalen.

Eerder blogartikel over taalgebruik, zelfbeschadiging en oude pijn 
Praktijkverhaal van een 19-jarig meisje: 'Ik leef maar voor de helft'
Praktijkverhaal over een jonge vrouw die die geen hap meer naar binnen kreeg

Andere praktijkverhalen vind je in mijn boeken 'Diehards in de war', 'Hé, waar ken ik je van?', 'Ik was eens...', 'Lichte zeden onder de zoden', 'Waarom Esther geen Robinson werd' en 'Reïncarnatieverhalen. Lang zullen we leven.'
Informatie over reïncarnatietherapie, praktijkverhalen, boeken enz. is te vinden op www.vorigelevens.nl Hier kun je ook gratis eboeken opvragen en/of downloaden.

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Reïncarnatietherapeut/boeken over werken met vorige levens en reïncarnatietherapie
www.vorigelevens.nl