Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

19 november 2013

Irene Moors & vorige levens

  
Irene Moors en Carlo Boszhard

Irene Moors, down to earth én spiritueel

Presentatrice/actrice Irene Moors (van o.a. TV Kantine/Life & Cooking) zag ik laatst in het tv-programma 'Sterren op het doek', waarin ze geportretteerd werd door drie kunstenaars. In een bijbehorend interview met Hanneke Groenteman kwam Irene down to earth over, goed in balans op werk- en privégebied én licht spiritueel gevoelig. Ik vroeg me daarom af of Irene in de media wel eens over reïncarnatie of vorige levens uitspraken had gedaan?
Tijd voor een Google-rondje op internet.

In diverse interviews in vrouwenbladen en in gesprek met Hanneke Groenteman vertelt Irene wel wat over haar overleden moeder, over de goede band die ze met haar had toen ze nog leefde en dat ze haar moeder soms nog nabij haar voelt, maar daar blijft het verder bij.

Programma 'Er is zoveel meer' & vorige levens

De netelige kwestie van de 'genverbrander' uit 2005 heeft er waarschijnlijk flink ingehakt. In dat jaar presenteerde Irene het programma 'Er is zoveel meer', waarin medium Robbert van den Broeke negatief in het nieuws kwam.
Hoewel Irene niet geloofde dat het om kwade opzet ging, stopte ze toch de samenwerking met het medium op tv. Na deze genverbranderzaak, die in alle media breed werd uitgemeten, is ze voorzichtig geworden met uitspraken op persoonlijke titel over spirituele onderwerpen.

Hoewel ik destijds het tv-programma niet zelf heb gezien, vind ik het als reïncarnatietherapeut zeer te betwijfelen of Van den Broeke zo gedetailleerd vorige levens-informatie van mensen kon oplepelen (geboortedatum, naam, leeftijd, exact beroep). Ik ken geen enkele collega-reïncarnatietherapeut of paragnost die dat kan.
Informatie uit voorbije levens komt meestal in de vorm van globale indrukken. Heel soms zijn gebeurtenissen uit vorige levens exact te duiden, maar in dat geval komt de informatie uit de cliënten zelf gedurende trance-staat, niet van een medium dat 'snel even wat weet op tv'.
Mij leek het eerder alsof dit medium door programmamakers gepushed werd zich ook op reïncarnatiegebied te begeven, terwijl zijn expertise ergens anders ligt. Ik heb van verschillende mensen gehoord dat zij positieve ervaringen hadden tijdens privé-consulten bij Robbert van den Broeke.

"Rottig vorig leven"

Ik vond een oude quote van Irene uit een Vrouw-editie van de Telegraaf (nr. 15, 2007): "Ik heb het nu zo leuk... ik heb vast een heel rottig vorig leven gehad."
En over haar werk- en vriendschapsrelatie met presentator/acteur Carlo Boszhard (2009) zei ze: "Ik zeg wel eens tegen Carlo dat ik denk dat hij in een vorig leven psycholoog was. Hij kan enorm goed luisteren en praten. Dat is belangrijk voor me, want de tv-wereld is lang niet altijd even leuk. Collega's zijn vaak jaloers op de band die wij hebben."

Met een grote lach op haar gezicht doet Irene Moors slechts vage uitspraken over paranormale of spirituele onderwerpen. Ik verdenk haar van 'stille wateren, diepe gronden' :D.

Groetjes,
Marianne Notschaele-den Boer
www.vorigelevens.nl