Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

26 februari 2014

Film 'Pompeii' - begin april in Nederlandse bioscopen in 3D

Film Pompeii - stad, haven en de Vesuvius
Film Pompeii - de haven, zoals het er in 79 na chr. uitzag
Levensecht!

Voor wie een vorig leven had in Pompeii in het jaar 79 na Christus, toen de Vesuvius uitbarstte en asregen en lavastromen het welvarende havenstadje Pompeï en zijn inwoners bedekten... deze film moet je gaan zien! De special effects en visuals zijn prachtig en levensecht!

Vorig leven in Pompeï

Dit weekend zag ik in de bioscoop de filmaankondiging voor 'Pompeii' op groot scherm. Ik keek met open mond naar de filmtrailer, hield mijn adem in, en dacht... ja, die haven, wat geweldig goed gedaan, zo zag het er uit!
Ik kan het weten, hahaha, want ik liet destijds het leven toen ik als man vluchtte voor de asregen die neerdaalde over Pompeï. Ik rende en rende... naar de haven waar mijn schip lag, in de hoop nog op tijd weg te kunnen varen, de zee op. 
Ik redde het niet. Terwijl ik de longen uit mijn lijf liep, werd ik ingehaald door vallend vulkaangesteente, giftige zwaveldampen en een omvallende pilaar van een groot gebouw. Vette pech, einde vorig leven. (Vorig leven Pompeï)

Filmtrailer

De film 'Pompeii' is begin april te zien in de Nederlandse bioscopen. Ik kan bijna niet wachten om de Vesuvius lava te zien spuwen, dit keer wel op veilige afstand, zittend in de bioscoopzaal. Hapje en drankje erbij. Gezellig!
Benieuwd of ik een hoestbuitje kan onderdrukken als iedereen in de film rent voor zijn of haar leven...

Hier is alvast de filmtrailer 



Update: 22 april 2014 - film inmiddels gezien


Pathé Breda: Pompeii

Gisteren de film in 3D gezien bij Pathé Breda.
Voor bioscoopliefhebbers die gewend zijn aan ruige Gladiatorenfilms is 'Pompeii' vast een brave en misschien wat saaie film. Zij zullen zich mogelijk ergeren aan de romantische verhaallijn (slaaf wordt verliefd op jongedame van stand en redt haar), achtervolgingen à la James Bond en de emotionele scènes in slow motion. Er zitten ook nogal wat 'dat kan niet'-stukken in de film, maar... ik vond het toch een mooie film! Ik geef 'm een 8.

De vogelvluchtopnamen van het stadje Pompeï zijn prachtig en de 3D-animaties van de vuurspuwende Vesuvius boeiend. Vooral de kostuums en de (haar)sieraden van enkele vrouwelijk spelers zijn heel goed gedaan en historisch juist. Ik miste de giftige zwaveldampen en de lava, en ik vraag me af of de mini-tsunami historisch gezien klopt.

Twee uurtjes genoten van een onderhoudende avonturenfilm met in de hoofdrollen een zeer sexy Kelt en paardenman Milo (Kit Harington), Cassia, het meisje dat gered moet worden (Emily Browning) en gladiator/slaaf Atticus (Adewale Akinnuoye-Afbaje). De slechterikken in de film acteren niet zo overtuigend.
De film verveelt overigens geen enkel moment, er is genoeg spektakel om in 3D te volgen. Maar voor wie tv-series als 'Rome' of een film als 'Gladiator' al heeft gezien, lijkt me dit een slap Romeins aftreksel in een einde-der-tijden-setting.

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
www.vorigelevens.nl