Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

5 februari 2014

Problemen bij het verkopen van je huis? - Tips om de verkoop te bevorderen! - paranormaal advies


Tips om je huis te verkopen

'Ik krijg mijn huis maar niet verkocht!', een uitspraak die ik in deze tijden van economische crisis geregeld hoor. 
Laatst vroeg iemand mij of ik via een telefonisch consult mijn hoogsensitieve licht eens kon laten schijnen op mogelijke oorzaken waarom de verkoop van zijn huis maar niet van de grond kwam. 
Heel bijzonder, om dat te mogen doen. 

Oude, emotionele zaken eerst afronden

Door foto's van het huis dat te koop stond te bekijken, in combinatie met een ontvangen e-mail met privé-informatie van de vraagsteller, kreeg ik - na goed focussen op de situatie - indrukken door over de sfeer van dit specifieke huis en over restenergie die daar nog aanwezig was. Energie die verkoopvertragend werkte. 
Gedurende een telefoongesprek besprak ik dat wat ik 'zag' met de vraagsteller.

Foto's van het huis, e-mail én het gevoerde telefoongesprek leverden beelden op van oude privé-situaties die de bewoner/eigenaar betrof, situaties die emotioneel nog niet goed waren afgerond. Het huis had zogezegd nog belangrijke informatie voor hem in petto en zolang hij die 'boodschap' niet begreep, stagneerde de verkoop. 
Tijdens het gesprek legde ik uit wat de vraagsteller zelf kon doen om onaffe zaken mbt dit huis versneld af te ronden, zodat er weer beweging zou komen in de verstilde situatie.
Mooi vond ik het te horen, dat hij aan het eind van het telefoongesprek zei: 'Ik voel het overal stromen in mijn lichaam'. Zijn energie stroomde weer, en daardoor ook de (verkoop)energie van zijn woning. 
Twee dagen later berichtte zijn makelaar dat er nieuwe kijkers waren voor de woning. 

Ons telefoongesprek leek een beetje op een consult vorige levens; dat staat ook in het teken van afronden van onaffe situaties uit het verleden. Als er een vorig leven (emotioneel) afgerond is, kan een cliënt weer verder met zijn of haar huidige leven. De (levens)energie gaat weer stromen. 
Voor de een gaat het om afsluiten van recente emotionele zaken uit het huidige privéleven, voor de ander om hele oude gebeurtenissen, zoals karmische relaties in vorige levens. Voor weer een ander gaat het om restenergie die het huis zelf betreft - energie van anderen, levende personen, of energie van overledenen, entiteiten - die is blijven hangen.

Een huis verkopen, daarna verhuizen en een nieuw huis betrekken, kun je vergelijken met reïncarnatie: een ziel verlaat een gestorven lichaam, vertoeft in andere sferen, om daarna opnieuw geboren te worden. Een lichaam is voor de ziel een tijdelijke behuizing.

Restenergie van een overledene


Een verzoek om 'paranormaal naar een huis te kijken', kreeg ik al eerder. Zo vroeg een kennis van me, Irene, of ik even snel kon kijken naar foto's van een etage die te huur stond. Ze overwoog de etage te huren, maar 'er was iets mee'. Ze twijfelde.
Ik bekeek de foto's via internet en kwam niet verder dan dat ik bij het zien ervan een rioollucht rook en dat ik meende iemand waar te nemen die er ooit zelfmoord had gepleegd door zich op te hangen. In een van de vertrekken zag ik een wazige, donkere vlek in de vorm van iemand die aan een balk bungelde.
Het grappige was dat Irene direct zei: 'Goh, had ik het toch goed. Ik dacht al dat er iemand hing.' 

Op zich is restenergie van een overledene geen reden om een pand niet te huren of te kopen, maar dan moet je wel weten hoe je daarmee om moet gaan of niet al te hooggevoelig zijn. Manieren zat om verdwaalde entiteiten de deur te wijzen.

Té goed energetisch beschermd huis

Vriendin Petra besprak een keer haar 'huisverkoopprobleem' met me. Er kwamen maar geen kijkers, laat staan kopers. Terwijl ze over haar woning vertelde, zag ik een grijze mist opdoemen. Ik vroeg haar: 'Heb je ooit beschermende energie om je huis gezet?'
'Ja', zei ze. Dat was ze tot dat moment vergeten. 
Omdat Petra ooit lastig gevallen werd door een collega, had ze ter (energie)bescherming een glazen koepel om haar woning heen gedacht. Een prima idee, het hielp. Ze had al heel lang geen last meer van die collega, maar Petra was wel vergeten dat die doorzichtige stolp nog steeds over haar huis stond. Een energiebarrière van jewelste, die bezoek tegenhield, dus ook eventuele kijkers.
'Nou, als ik jou was, zou ik die koepel maar snel wegdenken', zei ik grijnzend.
Echt waar, nadat ze dat had gedaan, kwamen er kijkers, en tenslotte binnen drie maanden een koper. 

Natuurlijk weet ik best dat gewone zaken ook een rol spelen bij koop en verkoop van huizen. Maar zo nu en dan kan een huis je waardevolle informatie geven voordat het zich laat verhuren of verkopen aan een ander.

Tips voor energetische reiniging woning - doe het zelf

Je kent ze vast wel, de tips van tv-makelaars om je huis aantrekkelijk te maken voor potentiële kopers. Schilder alle muren en plafonds zoveel mogelijk in een witte of licht neutrale kleur, ruim rondslingerende troep op, maak de ruimtes in het huis zo leeg mogelijk zodat ze optisch groter lijken, haal (te) persoonlijke frutsels van vensterbanken, kasten en muren, berg familiefoto's op in een la en zorg voor de geur van appeltaart. 
Allemaal huisverkoopbevorderend.

 
Geur + lichtje of geluid (Tibetaanse belletjes) kunnen een ruimte 
energetisch schoonmaken

Mijn eigen tips om een huis energetisch te reinigen:

* Zorg dat de energie in ieder vertrek van je huis neutraal is vóórdat je verkoopfoto's voor internet laat maken van je interieur.
Mensen zijn gevoeliger voor sfeer dan je denkt en van foto's is ook voor de niet-paranormale medemens (onbewust) veel af te lezen.

* Een huis energie-neutraal maken, kun je zelf bewerkstelligen door in iedere ruimte een paar uur lang een geurbrandertje te zetten. 
Geen brandertje bij de hand? Gebruik een waxinelichtje op een hittebestendig schoteltje en doe er een laagje water bij. Druppel wat etherische olie - minimaal 9 druppels per brandend lichtje, bij voorkeur lavendel of roos, deze geuren werken kalmerend en zuiverend; salie mag ook, maar is nogal sterk van geur en niet iedereen vindt dat prettig - in het water, en zet het brandende waxinelichtje in het midden van het vertrek dat je wilt 'schoonmaken'.  
Zorg dat de gekozen geur zich goed kan verspreiden, want restenergie hoopt zich meestal op in de hoeken.

* Ben je hoogsensitief én heb je goede oren?
Klingel dan in iedere hoek van alle ruimtes van het huis twee Tibetaanse belletjes tegen elkaar. Dit produceert in ruimtes met veel restenergie een toon die niet zuiver is. Klingel net zolang tot je een zuivere toon hoort. 
Met dit geluid kun je uitstekend ongewenste energie 'verjagen'. 

Een energetisch en emotioneel schoon huis is aantrekkelijker voor potentiële kopers :). 
Natuurlijk kun je deze reinigingsmethoden ook gebruiken voor je huidige woning of praktijkruimte. 

Aanverwant blogartikel (verkoop auto/huis)
Artikel in ParaVisie over energetisch schoonmaken

Ik loop je astraal voorbij

Meer voorbeelden van wat ik ooit allemaal 'paranormaal zag' (in mijn praktijk reïncarnatietherapie, in oude kastelen en doodnormale huizen) verwerk ik op dit moment tot verhalen voor een nieuw boek: 'Ik loop je astraal voorbij!'

Een ander blogartikel: Symboliek huistekening

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Reïncarnatietherapeut/auteur