Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

23 maart 2014

Tenten & kamperen, het oog wil ook wat



Tentje - model suitcase - FieldCandy
Kamperen

Als kind kampeerde ik met mijn ouders tijdens lange zomervakanties in een knaloranje jaren '70 bungalowtent. Eenmaal volwassen ruilde ik het kamperen in voor hotelovernachtingen. 
Jammer dat alle 5-sterrenresorts tegenwoordig op elkaar lijken, luxe maar saai. Een 3-weken durende treinreis kriskras door Japan bracht het kampeergevoel weer bij me terug. Iedere nacht verbleef ik in een ander traditioneel Japans gastenverblijf. Slapen op de grond op een futon, een dun plat matrasje, neergelegd op de tatamivloer (Japanse mat van gevlochten rijststro). 
Dat authentieke Japanse sfeertje had wel wat, en in de verte leek het op k(r)amperen.

Assortiment FieldCandy tentjes

Tegenwoordig heb ik thuis alles waar ik blij van word, op vakantie gaan hoeft van mij niet meer zo. Maar... bij het zien van deze schattige tenten van FieldCandy uit Engeland kreeg ik ineens weer zin om te gaan kamperen. Het oog wil namelijk ook wat.
Wat een geweldige, schattige tentjes heeft FieldCandy in het assortiment. Het tentdoek ziet er aan de buitenkant uit als een spaceshuttle, een opengeslagen boek, een koffer, het heelal, gras met een schaap, een watermeloen, een lapjesdeken, enz. 
Een indiaanse tipi had ik helemaal enig gevonden, maar die zit er helaas (nog) niet bij. Gat in de markt, als je het mij vraagt.

Boodschappenmeisje met heelal-tent

Onderstaande tent (model spacious) had zo een plekje kunnen krijgen in mijn roman 'Boodschappenmeisje', waarin hoofdpersoon Charlotte rondsjouwt met een saai, donkergroen lichtgewicht Beversporttentje. Dit heelalmodel was stukken passender geweest. Maar ja, toen ik dat boek schreef waren deze tentjes - nu erg in trek bij festivalgangers - er nog niet. 
Kamperen, ik krijg er weer zin in!


Tentje - model spacious - FieldCandy
Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
www.vorigelevens.nl