Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

19 oktober 2014

Film 'The best of me' - alles in het leven gebeurt met een reden - toeval bestaat niet

Film 'The best of me' - spiritueel tintje
Ontroerende film, 'The best of me'

Een heerlijke (vrouwen)film. Liefde, romantiek, drama, een spiritueel tintje...
Ik zag de film gisteren bij Pathé in Breda en verwachtte dat het om een vrolijk liefdesverhaal zou gaan. Eh, nee. Sommige scènes vond ik zo zielig dat ik moest huilen, en met mij vele andere mensen in de zaal. Manlief had gelukkig nog een papieren servetje in zijn jaszak, dat ik dankbaar aannam om mijn ogen en wangen mee droog te deppen.
We gaven de film allebei als cijfer een 8.

Filmtrailer

Hier is een linkje naar de filmtrailer 'The best of me'.

Inhoud - waar gaat het over?

Hoewel deze film niet over vorige levens of reïncarnatie gaat, zijn onderwerpen als een bijna-dood-ervaring, bijzondere dromen, toeval bestaat niet, heen-en-weer-springen in de tijd (nu en twintig jaar geleden) en het gegeven dat 'alles in het leven gebeurt met een reden' in dit liefdesverhaal verweven.
De acteurs spelen goed en zijn prettig om naar te kijken, ook belangrijk. 

Schoolgeliefden Dawson (James Marsden) en Amanda (Michelle Monaghan) zien elkaar na twintig jaar terug tijdens de begrafenis van een oude vriend. Tijdens hun middelbare schoolperiode waren ze onafscheidelijk en smoorverliefd op elkaar. Een dramatische gebeurtenis maakte daar een einde aan.
Nu ze elkaar terugzien, worden mooie én pijnlijke herinneringen opgerakeld. Het leven heeft hen allebei niet geboden wat ze ervan hadden verwacht. Toch konden ze elkaar niet vergeten.

Ik verwachtte een romantisch, happy end. Nope. Het was wel een heel mooi einde, snifsnifsnif. 

Nicolas Sparks

De film 'The best of me' is gebaseerd op het boek van Nicholas Sparks. Hij schreef ook 'The Notebook' en 'Safe Haven'. De verfilming 'Safe Haven' heb ik ook gezien, daar heeft deze film inderdaad wat van weg (liefde, drama, romantiek en een spiritueel tintje).

Geloof je ook dat in ieder leven 'everything happens for a reason', dan is deze film echt een aanrader.

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Reïncarnatietherapeut/schrijfster
www.vorigelevens.nl