Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

25 oktober 2014

Vincent Van Gogh Huis - Auberge Van Gogh in Zundert - museum - brasserie

Voorgevel Vincent van Gogh Huis, Zundert
"Ik ben de reïncarnatie van Van Gogh"

Een jaar of drie geleden stond ik met een groot interview over vorige levens in een landelijk dagblad. Dat artikel leverde me nogal wat telefoontjes op. Mensen belden voor informatie over reïncarnatietherapie, potentiële cliënten informeerden naar consultmogelijkheden
Ik herinner me een telefoongesprek met een hevig geëmotioneerde, oude dame. Zij had het krantenartikel gelezen en wilde contact met haar overleden man, want zei ze "hij had nu toch een vorig leven?" Of ik haar niet even met hem in contact kon brengen? 
Een andere beller, een oude heer, meldde me dat hij "de reïncarnatie van Vincent Van Gogh was". "Mevrouw", zei hij, "ik kan zó goed schilderen, ik moet hem geweest zijn. U woont in Zundert, zijn geboorteplaats, dit kan geen toeval zijn! Ik ben weer terug op aarde, ditmaal als verdienstelijk amateurschilder." Wel jammer dat hij geen enkel kunstwerk wilde tonen...
Ach ja, werken met (inzichten uit) vorige levens via reïncarnatietherapie wordt nog wel eens (te) ruim geïnterpreteerd.

Vincent Van Gogh Huis

In mijn woonplaats Zundert bezocht ik vandaag het Vincent Van Gogh Huis, een klein, modern kunstcentrum uit 2008, gewijd aan de schilder Vincent van Gogh (1853-1890). Het museumpje is gevestigd op de plek van zijn geboortehuis aan de Markt, pal tegenover het gemeentehuis. 
Bijna dagelijks passeer ik dit kunstcentrum, op weg naar de supermarkt, maar ik was er nog nooit binnen geweest.

Modern

Het is een lief, klein, modern, sfeervol kunstcentrum. Ik was onder de indruk van de mooie audiovisuele rondleiding. Via een koptelefoon krijg je - wanneer je bij bepaalde voorwerpen staat - ingesproken teksten te horen en kleurrijke afbeeldingen te zien over Vincent Van Goghs' leven, familie, werk, gedachtegoed en geboorteplaats.


Vincent Van Gogh Huis - 'woonkamer'

Auberge Van Gogh

Om de zoveel maanden worden er tentoonstellingen georganiseerd van kunstenaars die zich door Vincent Van Gogh lieten en laten inspireren. De sfeer in het kunstcentrum is knus, rustig en aangenaam.
Na afloop van een bezoek aan dit Vincent Van Gogh Huis kun je in de naastgelegen brasserie een hapje eten.

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Reïncarnatietherapie/auteur
www.vorigelevens.nl