Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

19 april 2015

Mini-thriller over reïncarnatie, vioolmuziek en vorige levens - Incendio - Tess Gerritsen

Thriller 'Incendio' - Tess Gerritsen 
Mini-thriller

Vandaag was het onverwacht een prachtige, zonnige lentedag. Ideaal weer om buiten in de tuin te zitten en een boek te lezen. 
Manlief bracht me een stapeltje lectuur. 'Heb je deze al gelezen?' Bovenop de stapel lag een kleine mosterdgele pocket, Incendio van Tess Gerritsen, vorig jaar gratis gekregen bij de Bruna toen ik ander leesmateriaal kocht. Nog niets mee gedaan, want ik hou niet zo van thrillers. 

Ik las de tekst op de achterkant: "Violiste Julia keert terug uit Italië waar ze een bijzonder muziekstuk in een antiquariaat heeft gevonden. Op het moment dat ze voor het eerst de noten speelt, lijkt ze de grip op de muziek én haar leven te verliezen." 
Vooruit, dat klonk niet slecht. Thrillers, nee. Antiquariaten, vioolmuziek en Italië, ja. Formaat Bouqetreekspocket, lekker dun. Prima lectuur voor in de zon.

Spannend

Ik begon erin en had de 95 pagina's in anderhalf uur uit. Ik was verrast door het leuke en spannende verhaal in de sfeer van reïncarnatie en vorige levens. Blij dat ik deze pocket ("Dit boek wordt u aangeboden door uw boekverkoper ter gelegenheid van Juni-Maand van het Spannende Boek 2014", ISBN 9789059652453, The House of Books, 2014) bewaard had en nu toch nog had gelezen. 

Componist en Tweede Wereldoorlog

Violiste Julia koopt in Rome een muziekboek in een antiquariaat. In dat boek zit een stuk bladmuziek van L. Todesco, getiteld L'Incendio (brand/vuur). Als ze voor het eerst de noten speelt, gebeurt er iets gruwelijks tussen haar 3-jarige dochtertje en de huiskat. Er volgen meer akelige gebeurtenissen waarbij haar dochtertje op kwaadaardige wijze betrokken lijkt te zijn.
Vriendin Gerda biedt een luisterend oor voor Julia's problemen (blz. 44-45) en oppert de mogelijkheid van reïncarnatie om 'herinneringen die niet te verklaren zijn te begrijpen'. Julia's nuchtere partner vindt een gang naar de psychiater een betere oplossing.

Gek of niet?

Halsoverkop reist Julia af naar Italië om de oorsprong van het muziekstuk te achterhalen. Ze doet daarbij de verdrietige ontdekking dat de componist tijdens de Tweede Wereldoorlog overleed onder vreselijke omstandigheden. In Venetië raakt Julia de grip kwijt op de realiteit. Met wat grotere sprongen in de tijd vertelt de auteur over een hersentumor waaraan Julia geopereerd moet worden.
Even dacht ik als lezer, eh..., geen ontknoping die met reïncarnatie te maken heeft? Jawel, in hoofdstuk 10 komt alsnog waarheid aan het licht. 
Reïncarnatietherapeuten kunnen de clou zien aankomen, 'gewone' lezers wellicht niet. Al met al, een makkelijk en goed leesbaar, spannend verhaal waarin het thema vorige levens zit.

The red violin - film (viool & reïncarnatie)

Hou je films over vioolmuziek en reïncarnatie? Dan raad ik je de film 'The red violin' aan. Zie mijn eerdere blog hierover.

Vorig leven in Italië

Eerder blogartikel over een vorig leven in Venetië.

Meer lezen over hoe vorige levens kunnen nawerken in het hier-en-nu? Neem een kijkje op www.vorigelevens.nl. Behalve informatie over de boeken die ik schreef over werken met vorige levens, vind je er ook gratis te downloaden e-boeken.

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Reïncarnatietherapeut/auteur
www.vorigelevens.nl