Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

2 april 2015

Verbinden - gelatine - aan de keukentafel - lentemagazine van Coop - tv-kok René Pluijm


Hoe gebruik je gelatine?
Aan de keukentafel - Gelatine

Van de week kreeg ik een exemplaar toegezonden van het Lentemagazine van Coop 'Aan de keukentafel'. Hierin stond mijn vraag (en antwoord!) over hoe gelatine te gebruiken.

Gelatine is een bindmiddel. Als je weet waar het van gemaakt is, dan klinkt het al niet zo lekker meer, maar vooruit. Als je dat wilt weten, klik je hier: Wikipedia Gelatine.

Hoe gebruik je gelatine? Filmpje met uitleg

Een tijdje terug stuurde ik een vraag in over het gebruik van gelatine. Al jaren ligt er bij mij thuis in de keukenkast een pakje rode bladgelatine te verstoffen, ooit gekocht als vakantiesouvenir in Portugal. Dat pakje bleef maar liggen omdat ik geen idee had hoe ik gelatine moest gebruiken. Oplossen in water, en dan? Vaag herinnerde ik me iets van 'gelatine uitknijpen', maar wat en hoe?


Lentemagazine Coop - vraag/antwoord rubriek

Dankzij tv-kok René Pluijm - die bij www.keukentafel.nl antwoord geeft op de gekste kookvragen - weet ik nu eindelijk wat ik met gelatine kan doen: zie dit filmpje. Hij geeft er meteen een recept bij: aardbeien in champagnegelei.

Symboliek van bindmiddel


In dagelijkse kleine gebeurtenissen zitten soms mooie symbolische boodschappen verborgen. Voor mij maakt dat het leven extra leuk: speuren naar positieve dingetjes in ogenschijnlijk gewone situaties. 
Gelatine, een huishoudelijk bindmengsel, leert me focussen op 'verbinden', verbindingen aangaan met nieuwe mensen. De komende tijd neem ik deel aan diverse workshops en symposia om op die manier in contact te komen met nieuwe collega's. 
Ik lees op internet "Een voedingsbindmiddel wordt in gerechten gebruikt om voedselprodukten de gewenste dikte te geven zonder de eigenschappen van het gerecht te veel te veranderen, zoals de smaak." Hoe waar is dat en hoe toepasselijk daar waar het aankomt op verbindingen aangaan met anderen: ontmoeten en verbinden met respect, met behoud van eigen persoonlijkheid.

Reïncarnatieverhalen & koekjesrecepten
Ben jij een koekje van eigen deeg? Gratis e-boek

Voor wie het nog niet wist. Ik kan redelijk goed koken, maar vind dat eerder een noodzaak dan leuk. Echter, koekjes bakken ... mmm! 
Vorig jaar bundelde ik lekker leesbare reïncarnatieverhalen & koekjesrecepten in een gratis te downloaden e-boek 'Ben jij een koekje van eigen deeg?'
Klik hier voor de boektrailer. 
In dit e-boek leg ik verbindingen - zonder gelatine - tussen koekjesrecepten en herinneringen aan vorige levens in specifieke landen.

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Reïncarnatietherapeut/auteur
www.vorigelevens.nl