Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

28 oktober 2015

Eau de Karma - reïncarnatie - parfum - eau de toilette - geuren - herinneringen

Eau de Karma - parfum
Eau de Karma

Kijk nou toch eens wat een schattig 'Eau de Karma'-parfumflesje (van het merk Thomas Sabo). Mag in dit Blog Vorige Levens natuurlijk niet ontbreken. Geen idee hoe de inhoud ruikt... maar voor wie van begrippen houdt als karma, reïncarnatie en vorige levens, lijkt me dit een leuk parfum.

Update 2018: ik kwam ook nog onderstaande 'Reincarnation' parfum tegen
Zware of lichte eau de parfums - hsp

Zelf gebruik ik weinig tot geen parfum. Als je hoogsensitief bent komen geuren als patchouli en muskus - die in veel eau de parfums verwerkt zijn - zwaar en heftig op je over. Mijn gevoelige huid reageert allergisch op synthetische geursubstanties in de meeste eau de parfums. Hoe minder geurbestanddelen er in een eau de parfum (20-40%), eau de toilette (5-10%), eau de cologne (2-5%) of eau de solide (ca 1%) zitten, en hoe natuurzuiverder de bestanddelen, hoe beter. Citrusachtige, lichte geuren vind ik prettig, maar van sandelhout of oriëntaalse bloemengeuren krijg ik direct hoofdpijn.

Geurherinneringen - Eau Sauvage - 4711

Af en toe draai ik het dopje los van een oud Diorflesje 'Eau Sauvage' om aan de inhoud ervan te ruiken, een flesje dat ik manlief cadeau gaf toen we elkaar pas leerden kenden. Sindsdien is voor mij deze mannengeur verbonden met gevoelens van verliefdheid. 
Het aloude '4711', dat nog altijd te koop is, doet me aan mijn oma denken. Zij gebruikte deze frisse naar citroenen ruikende eau de cologne op warme zomerdagen. De citrusgeur herinnert me aan mijn kinderjaren: warmte, liefde, geborgenheid en vakanties bij opa en oma.


 

Angel & Alien - Reincarnation

In 1992 bracht Thiery Mugler de geur 'Angel' uit. Zelden zo'n heerlijke (zware) chocolade/vanillegeur geroken. Ik rook meer aan de inhoud van dat mooie stervormige flesje dan dat ik de eau-de-parfum op mijn polsen aanbracht. 

In 1996 schreef ik samen met een vriendin - die toen net als ik fan was van deze geur - een brief aan Thiery Mugler. We adviseerden hem een nieuw parfum op de markt te brengen, geïnspireerd op lichtwezens. 'Alien' leek ons een toepasselijke naam. Zo'n parfum zagen we helemaal zitten, maar we kregen nooit een antwoord terug. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik zag dat Thiery Mugler in 2005 een nieuw parfum lanceerde: 'Alien'! 
Ik ben wel vaker te vroeg met het opvangen van informatie die in de lucht hangt. Zo vraag ik me al jaren af waarom niemand een parfum uitbrengt onder de naam 'Reincarnation', maar okay, 'Eau de Karma' komt dicht in de buurt. En wat niet is, kan nog komen.

Regressie en geuren 

Eerdere artikelen in dit blog over geuren:
Essentiële oliën in de praktijk - geuren
Geuren en herinneringen
Geuren, herinneringen en regressietherapie

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Regressie- en reïncarnatietherapeut
www.mariannenotschaele.nl