Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

20 oktober 2015

Zwanger? Maak contact met je kindje - Bollen Buiken Reading (Jeanette Sjardijn) - relatie ouders en kinderen - zwangerschap & geboorte



Tijdens zwangerschap al contact maken met je kindje

Contact met je kindje tijdens de zwangerschap

Met zwangere cliënten werk ik niet zo vaak in mijn praktijk, maar ik weet wel wat voor mooie contacten er kunnen ontstaan als zwangere vrouwen bewust verbinding maken met hun kindje(s)-in-wording. 
Ik ben meer van de consulten waarin ik met vrouwen (en mannen) de moeizame relatie bespreek die ze soms hebben met hun wat oudere kinderen. Bij verstoorde relaties in gezinsverband kan het leerzaam en heilzaam zijn om uit te zoeken of je elkaar al uit voorgaande levens kent en wat de reden is dat je elkaar nú weer tegenkomt (zie bijv. praktijkvoorbeelden in mijn boek 'Hé, waar ken ik je van?' of 'Lichte zeden onder de zoden')

Gesprek met een ongeboren kind

Als regressie- en reïncarnatietherapeut heb ik lange tijd met jonge, paranormaalgevoelige en hoogsensitieve kinderen gewerkt, maar deed ik zelden therapie met zwangere vrouwen. Wel herinner ik me een ontroerend en bijzonder consult met een jonge vrouw die twijfelde of ze wel of niet haar zwangerschap zou afbreken. In een therapeutische sessie liet ik haar via een visualisatie contact maken met de ziel die bij haar geboren wilde worden. Na dit 'gesprek' over de reden van incarnatie van deze ziel, en haar uitleg aan hem/haar waarom een zwangerschap nu niet goed uitkwam, was ze in staat een voor haar juiste keuze te maken.

Vorig leven

Heel speciaal vond ik het om bij een zwangere vriendin beelden te mogen zien die hoorden bij een recent vorig leven van de baby in haar buik. Dat gebeurde spontaan, er was geen sprake van therapie of een consult. Als mijn aandacht naar haar dikke buik ging, ving ik telkens helikoptergeluiden op en zag ik Amerikaanse soldaten voor hun leven vechten in de Vietnamoorlog. Het aparte was dat deze vriendin een studie had gevolgd die te maken had met juist die tijdsperiode in Amerika. Een mooie klik, dacht ik toen. 
Op de middag dat haar kindje werd geboren, in een ziekenhuis, vlogen 'toevallig' de traumahelikopters af en aan... Een geboorte kan soms perfect aansluiten op een onaffe sterfervaring in een vorig leven.
Diezelfde middag dat mijn vriendin aan het bevallen was, besloot ik een cadeautje voor haar baby te kopen, want 'die zou nu toch ongeveer wel geboren moeten worden'. In een Wereldwinkel liep ik tegen een klein zilverkleurig helikoptertje aan, gemaakt van een tinnen blikje. Een wonderlijk, maar toepasselijk geboortecadeau. 

Ondersteboven - stuit
Stuitbevalling

Op een warme zomerdag bracht een ex-cliënte me een bezoek. Ze wilde - blij en trots - showen hoe zwanger ze wel niet was. Reïncarnatietherapiesessies hadden voor haar de weg vrij gemaakt om toch zwanger te worden, terwijl geen enkele arts daar nog in geloofde en zijzelf eerst ook niet meer. 
Ze was zo blij dat ze moeder ging worden. Het was slechts een kwestie van enkele dagen, de baby kon ieder moment geboren worden. Ze 'stond op ploffen', zoals ze lachend zei. Ik keek naar haar dikke buik en zei grappend: 'welkom straks', en zwaaide naar het kindje in haar buik. Voor mijn gevoel zat de baby rechtop en keek ik in zijn/haar gezichtje. Dit ging vast een vrolijk kindje worden. 
Stom van me, maar ik stond er echt niet bij stil dat het hoofdje op dat moment allang in omgekeerde positie, richting geboortekanaal, had moeten wijzen. Ik was bezig met hoe gezellig haar bezoek was, thee, koekjes, enz.
Je begrijpt het vast, deze ex-cliënte ging een stuitbevalling tegemoet. Met een 'Bollen Buiken Reading' (zie verderop) had dit misschien voorkomen kunnen worden.

Relatie moeder en kind

Soms 'zie' ik veel, hoogsensitief als ik ben, maar dat wil niet zeggen dat ik alle informatie die ik spontaan opvang ook therapeutisch inzet in mijn privétijd. Gelukkig zijn daar andere therapeuten voor, die zich meer toeleggen op cliënten en hun zwangerschapsperiode.
Ik kan wél helpen bij onverklaarbare gedragsproblemen als het kindje wat ouder is of als de relatie moeder/vader-kind niet lekker loopt. In zulke gevallen leg ik - nadat ik heb horen vertellen over zwangerschaps- en bevallingsperiode - aan de hand van specifiek taalgebruik uit, welke vorige levens er nog in de weg zitten en geef ik adviezen om de huidige relatie te verbeteren.

Geboortes kunnen oude situaties uit vorige levens doen oprakelen, zie verhaal uit boekje 'Reïncarnatieverhalen - Lang zullen we leven! over moeder en kind, vorig leven blad 1 en blad 2.


'Bollen Buiken Reading' - Jeanette Sjardijn

Bolle Buiken Reading - Jeanette Sjardijn

Ben je zwanger en nieuwsgierig naar het lieve wezentje in je buik? Benieuwd naar wat hij of zij je op zielsniveau wil laten weten? 
Bij kindermedium Jeanette Sjardijn (zie eerder blogartikel waarin ze vertelt over een vorig leven) kun je als zwangere vrouw terecht voor een speciale 'Bolle Buiken Reading'. In zo'n reading geeft ze je tijdens je zwangerschap informatie over je kindje.
Jeanette geeft de indrukken weer die zij bij je opdoet. Dit kan bijvoorbeeld gaan over karakter, doel op aarde, de boodschap van het kindje richting moeder (en vader). Ze vertelt over ziele eigenschappen en kan praktische informatie geven voor de eerste paar maanden/jaren. Ook kan ze aanstaande ouders nuttige tips geven over het ter wereld brengen van hun baby. Het kindje kan laten weten wat prettig zou zijn of hoe hij/zij tegen het ter wereld komen aankijkt. Wat heeft hij/zij vooral nodig van mama en papa? Waar kun je op letten? 
Op deze webpagina van Jeanette's praktijk 'Gevoelig Sterk' vind je meer informatie.

Doorslapen tijdens mama's consult
Geen geluidje

Tot slot. Apart vond ik het therapieconsult dat ik ooit had met een jonge moeder, die - voor mij totaal onverwacht, omdat ze geen oppas had kunnen regelen - haar pasgeborene in een draagwieg meenam. Ze zette de wieg in de praktijkruimte neer op de grond, tussen ons in.
We besloten samen de therapiesessie toch door te laten gaan, zetten denkbeeldig de baby in een mooie gouden beschermende gloed en ik zei tegen de baby: 'slaap maar lekker door, wat we hier bespreken gaat alleen je moeder aan, je mag wakker worden als we klaar zijn'. 
De baby sliep à la minute in, gaf geen enkel kikje meer en maakte het eerste pruttelgeluidje na ruim twee uur, op exact het moment dat we klaar waren met ons gesprek. Mooi, niet waar?

Lees eventueel ook een eerder artikel over regressietherapie en geboortenawerkingen: Bungee-jumpen: navelstreng

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Reïncarnatietherapeut/auteur
www.vorigelevens.nl