Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

16 november 2015

Schizotypische persoonlijkheidsstoornis of gewoon paranormaal gevoelig?


Marianne Notschaele en Richard Krebber
november 2015
Richard Krebber - PPC - parapsycholoog

Midden jaren '90 gaf ik in Noord-Brabant nogal wat lezingen over werken met herinneringen aan vorige levens, regressie- en reïncarnatietherapie en paranormale waarnemingen. Met toehoorders in de zalen deed ik groepsvisualisaties terug naar vorige levens (regressie), zelfs een keer vooruit naar toekomstige levens (progressie). Een aantal van die lezingen gaf ik toen in samenwerking met het Platform Paranormaal Contact, PPC, in Breda, waar ik parapsycholoog Richard Krebber leerde kennen.

Paranormaal - hoogsensitief - acceptatie

Na het schrijven en publiceren van mijn debuutroman 'Boodschappenmeisje' accepteerde ik min of meer mijn helderziende talenten. Para(ab)normaal werd redelijk gewoon voor me. Paranormale waarnemingen integreerde ik in het geven van therapieconsulten en ik ging verder met schrijven van boeken en artikelen over reïncarnatietherapie en werken met vorige levens. Entiteiten 'zien' of 'weten', berichtjes ontvangen van pas overledenen, aura's aanvoelen, beelden uit vorige levens opvangen, het hebben van voorspellende dromen... ik noemde mezelf intuïtief of hoogsensitief/hooggevoelig (HSP). Het woordje 'paranormaal' verdween uit mijn vocabulaire. Alle informatie die ik opvang, zeker over vorige levens van cliënten, werd superhandig voor het snel doen van consulten. Gemakshalve ging ik er van uit dat iedereen het paranormale had omarmd, het woordje HSP is niet voor niets wereldwijd bekend. Toch?
Tot ik hoorde dat 'paranormaal gevoelig zijn' helemaal nog niet zo geaccepteerd is als ik was gaan denken. Ik schrok ervan.

Cerebrale ontwikkelingsstoornis - jeugdpsychose - schizotypische persoonlijkheidsstoornis

Samen met Richard Krebber (Integraal Parapsychologisch Adviesbureau) haalde ik laatst herinneringen op aan de tijd dat ik lezingen gaf bij het PPC. Hij vertelde me dat hij een artikel had geschreven voor de Vlaamse Para-Astro: 'Hoogsensitieve & heldervoelende personen raken vaak (psychisch) in de knoop'.
In dat artikel vertelt hij dat kinderen met helderziende waarnemingen nog steeds doorverwezen worden voor een COS-onderzoek (Cerebrale Ontwikkeling Stoornis), waarbij ze geanalyseerd worden door een team dat bestaat uit een jeugdpsychiater, twee maatschappelijk werksters, een psycholoog en een orthopedagoog. Om na zo'n onderzoek het labeltje 'jeugdpsychose' opgeplakt te krijgen. 
Ai. Au. Ik was echt in de veronderstelling dat buitenzintuiglijke waarnemingen tegenwoordig normaal gevonden worden, maar nee. Zelfs volgens de Diagnostic Statistic Manual for Mental Disorders (DSMD), een handboek voor psychiaters, moet het hebben van buitenzintuiglijke waarnemingen of het geloof daarin als een schizotypische persoonlijkheidsstoornis worden beschouwd. Kom, op zeg!

Ik loop je astraal voorbij

Toen ik dat hoorde, wist ik meteen wat me te doen staat. Meer vertellen over mijn eigen paranormale waarnemingen, in de hoop dat iedereen zulke ervaringen net zo gewoon gaat vinden als het bestaan van en werken met vorige levens. 

Hoog tijd om weer verder te schrijven aan mijn boek 'Ik loop je astraal voorbij!'.

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Reíncarnatietherapeut/auteur
www.mariannenotschaele.nl