Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

23 augustus 2016

Waarom schrijf je me niet? - oorlogsbrieven - Tweede Wereldoorlog - tentoonstelling 1 augustus t/m 11 september 2016 - Herinneringskamp Vught - levens in oorlogstijd

Expositie kamp Vught - brieven uit de Tweede Wereldoorlog

Waarom schrijf je me niet? - Expositie oorlogsbrieven

In herinneringskamp Vught is een nieuwe tentoonstelling te zien (1 augustus t/m 11 september 2016): Waarom schrijf je me niet? Post uit de vergetelheid.

Deze expositie gaat over post, brieven en kaarten uit getto's en nazi-kampen. Poststukken worden in deze tentoonstelling gezien als 'sporen die mensen op hun reis nalieten'. Wat betekent het voor mensen als ze niet meer met hun familie of vrienden kunnen communiceren? In veel brieven vragen slachtoffers zich wanhopig af waarom ze geen antwoord krijgen. Post kwam niet aan door de censuur of het duurde zo lang voordat de post aankwam dat de afzender dan al overleden was.
Aan de hand van brieven, kaarten en dagboekfragmenten worden drie mensen gevolgd vanaf hun leven vóór de oorlog tot hun dood of bevrijding in de kampen: verzetsman Nico Peeters, een 14-jarig Joods meisje Wanda Verduin, en Jules Schelvis. 
Ook nu is onze wereld niet vrij van censuur en worden mensen vanwege afkomst, opvattingen of voorkeuren vervolgd en gevangen gezet. In de expositie wordt ook ingegaan op het vluchtelingenbeleid voor en tijdens de Tweede Wereldoorlog.


Vrijheid om te worden wie je bent


Dit boekje van Esther Jacobs 'Vrijheid om te worden wie je bent'
verschijnt in het najaar van 2016
Begin augustus leverde ik een tekstbijdrage in voor het boekje Vrijheid om te worden wie je bent, dat dit najaar door Esther Jacobs wordt uitgegeven. In het artikel ga ik in op onderwerpen als reïncarnatie, oorlog en vrijheid, aangevuld met een praktijkbeschrijving van een cliënte.

Meer lezen over vorige levens in oorlogstijd?

In mijn boeken Waarom Esther geen Robinson werdHé, waar ken ik je van? en Diehards in de war vind je verhalen van cliënten uit mijn praktijk regressie- en reïncarnatietherapie. Zij vertellen daarin o.a. over hun vorige levens ten tijde van de Tweede Wereldoorlog. Ook in enkele gratis e-books die ik schreef, kom je cliëntverhalen tegen die zich afspelen in de Tweede Wereldoorlog. Oorlogsinvloeden werken langer na dan je denkt...

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Reïncarnatietherapeut/auteur
www.mariannenotschaele.nl