Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

22 november 2016

Op zoek naar je wortels - familie - stamboom - tv-programma Verborgen Verleden - Jeroen Krabbé - Isa Hoes - Twan Huyts

 

Foto's uit tv-programma Verborgen Verleden

Op zoek naar je wortels - voorouders - Verborgen Verleden

Via deze webpagina kun je diverse afleveringen bekijken van het tv-programma Verborgen Verleden. In dit programma gaan bekende Nederlanders op zoek naar hun wortels, hun stamboom, hun voorouders. De moeite waard om te bekijken! Verre van saai en stoffig :). 

Jeroen Krabbé - Isa Hoes - Twan Huys

Acteur/schilder Jeroen Krabbé vermoedde dat zijn oorsprong bij Joodse immigranten uit Zuid-Europa lag. Dankzij de speurtocht van archivarissen ontdekte hij dat zijn voorouders o.a. reizende kermisartiesten waren en dat zijn wortels in (Joods) Marokko liggen. 
- Een ontroerende aflevering.

Isa Hoes was benieuwd naar haar Joodse (recente) verleden omdat ze er weinig vanaf wist. Haar vader was katholiek, haar moeder joods. Maar haar moeder vertelde er weinig over. Zij verbaasde zich over de 'lijn van onderdrukking' binnen haar familie. 
- Ik vond het apart om te zien hoe weinig ze wist van de Tweede Wereldoorlog in relatie tot haar Joodse familieleden.

Journalist en presentator Twan Huys verwachtte dat zijn voorouders binnen de regionale grenzen van Limburg waren gebleven. Hij ontdekte dat familieleden een nauwe band hadden met de Nederlandse Spoorwegen.
- Interessant om te zien hoe 'onderwijs' bij de moeder en oma van Twan een rol speelde. 

Er zijn meer afleveringen terug te kijken en er komen nog nieuwe bij. O.a. Verborgen Verleden met René Froger, Herman van der Zandt en Nelleke Noordervliet.

Eigen verleden

Het maakt me nieuwsgierig naar mijn eigen voorvaderen. Ik weet dat mijn opa van vaders kant zijn stamboom ooit heeft uitzocht (familie den Boer) en uitkwam bij boerenfamilies in Nederland. Hoe het zit met voorvaderen van moeders kant (familie Bassant), ik zou het niet weten. Ik vermoed een Franse of Belgische invloed.  

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Reïncarnatietherapeut/auteur
www.mariannenotschaele.nl