Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

27 januari 2017

Home made havermoutkoekjes - op gewicht blijven - koekjes zonder suiker

Home made havermoutkoekjes (c)Foto: RHA Publishing
Gezonde koekjes zonder suiker

In mijn laatste artikel voor het blad ParaVisie schreef ik het al, tegenwoordig eet ik gezond(er) en zo weinig mogelijk koekjes, snoepjes en andere suikerrijke hapjes. Scheelt kilo's, dat kan ik je verzekeren. In mijn zoektocht naar een smakelijk en gezond alternatief voor roomboterkoekjes, stuitte ik op een recept voor havermout-banaankoekjes. Ik kon haast niet geloven hoe simpel het was om deze gezonde koekjes te maken, maar het is echt waar. 

Recept banaan-havermoutkoekjes - met variaties

Nodig: 1 gewone rijpe gele banaan (géén bakbanaan), havermoutvlokken, handjevol gewelde rozijnen, pompoen- en zonnebloempitten, dadelstroop.
Afhankelijk van de grootte van de banaan: bij een kleine banaan neem je 50 gram havermout, bij een grote banaan 75 gram. 
In een schaaltje de banaan prakken met een vork tot een smeuïge massa. De rest van de ingrediënten erbij doen en mengen. Bolletjes van maken ter grootte en dikte van het koekje dat je wilt hebben (ze rijzen niet in de oven!). In de heteluchtoven bakken op 175 graden, max. 20 minuten.

Ik had de koekjes op met zonnebloemolie ingevet aluminiumfolie gelegd, maar dat was niet zo'n goed idee. De volgende keer gebruik ik bakpapier, want bij het eraf halen bleef de bodem van de koekjes aan het zilverpapier plakken. Direct na het bakken zijn de koekjes krokant van boven, binnenin zacht. Ongeveer 2-3 dagen houdbaar in een plastic doosje.
Nog sneller 'bakken', kan in de magnetron: zelfde recept, 2 minuten op vol vermogen. Daar waar je in één keer alle koekjes in de oven zet, kun je nu beter de hoeveelheid splitsen en 2 x de helft van de totaalhoeveelheid in een glazen schaal doen, invetten is niet nodig. Ik heb dat getest, is minder lekker dan uit de oven, maar zeker smakelijk. Je kunt deze koekjes bij gebrek aan een oven of magnetron ook in de koekenpan bakken. Zodra de bananengeur vrijkomt is het koekje meestal klaar.

Variaties in recept

Het leuke van dit simpele gezond koekje vind ik de mogelijkheid om te variëren met wat je lekker vindt: voeg aan de banaan/havermoutmassa gehakte walnoten, pinda's, hazelnoten, cashewnoten, diverse soorten pitten en (sesam)zaadjes, chocostukjes, etc. toe. De banaan geeft aan de koekjes een zoetige smaak; vind je dat niet zoet genoeg, voeg dan een scheutje dadelstroop, ahornsiroop of honing toe. Andere tip: piepklein scheutje rozenwater of oranjebloesemwater bij de massa banaan/havermout.
Heb je graag duidelijke voorbeelden via een filmpje, Google dan even op "Banana+oatmeal+coockie+YouTube".

Reïncarnatieverhalen en koekjesrecepten

Koffie, thee, koekjes erbij én lezen? Download mijn gratis e-book met reïncarnatieverhalen, die zich afspelen in verschillende landen, en bijbehorende koekjesrecepten: 'Ben jij een koekje van eigen deeg?'

Verhalen over vorige levens en reïncarnatie,
met koekjesrecepten

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Reïncarnatietherapeut/auteur/blogger/schrijver