Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

7 februari 2017

Kind met paniekaanvallen - vorig leven - reïncarnatie - advies aan ouders

Vorig leven kind - paniekaanval - zelf troosten

Kind met paniekaanvallen - vorig leven - advies

Enkele maanden geleden sprak ik een aardige vrouw aan de telefoon, moeder van een zoontje van vier. Op aanraden van een andere therapeut was ze bij mij terechtgekomen. Ze zei: "Ik moet bij u zijn. Mijn zoontje heeft last van een vorig leven." 
Voordat ik een consult in mijn agenda noteer, heb ik altijd graag even kort telefonisch contact met degene die een afspraak wil maken. Lang niet iedereen moet echt bij mij zijn, soms past een collega-therapeut gewoon beter bij iemand qua probleem/type persoon, niet iedereen hoeft zijn kind meteen naar een therapeut te brengen en moeders kunnen meer dan ze zelf denken. 

In de rug geschoten

Haar zoontje had last van paniekaanvallen. Na wat doorvragen en paranormaal aftasten, kwam ik erachter wat er speelde. Inderdaad, iets met een vorig leven en een trauma dat emotioneel nog niet goed was afgerond - overigens, met goedkeuring van de vrouw in kwestie mocht ik dit blogje schrijven. 
Het 4-jarige jongetje had een recent vorig leven als soldaat gehad, en was op het einde van dat leven totaal onverwacht in de rug geschoten en gestorven. In zijn huidige leven had hij op zijn rug een grote rode vlek (de moeder noemde het een aardbeivlek, precies op de plek van de oude schotwond). Uit wat ze vertelde, maakte ik op dat zijn paniekaanvallen werden getriggerd in hedendaagse situaties die veel leken op de traumatische oorlogservaring.

Tips voor ouders in boek van Carol Bowman

Natuurlijk had ik moeder en kind voor een consult naar me toe kunnen laten komen, maar ze wilde haar paniekerige zoontje zelf kalmeren, liefst zonder hulp van een reïncarnatietherapeut. Ze was wel doorverwezen naar mij, maar eigenlijk zag ze niet zo veel in werken met vorige levens voor haar kind. En in haar specifieke geval was ik het daar mee eens. Ze kon haar kind zelf verder helpen.
Eerst adviseerde ik haar het boek van Carol Bowman Wie was mijn kind?, eens te lezen. Aan de andere kant van de lijn hoorde ik haar lachen. Dat hadden al meer mensen aangeraden, maar ze had dat nog steeds niet gedaan. Dat ging ze nu dus wel doen. Carol Bowman beschrijft in dat boek hoe ze als ouder een probleem bij haar kind oploste, dat te maken had met een ervaring in een vorig leven. Achterin dit boek staan nuttige tips voor ouders over kinderen & vorige levens, en hoe je zelf je kind kan helpen.

Kind op een andere manier benaderen en troosten

Hierna legde ik haar het volgende uit. Als de vrouw als volwassene haar zoontje probeerde te troosten bij een paniekaanval, kreeg ze hem niet rustig maar ze had geen idee waarom dat niet lukte. Wat bleek? Ze benaderde haar zoontje meestal van achteren, boog zich over hem heen en pakte hem vast in een moederlijk gebaar om hem te kalmeren. Omdat het jongetje echter in zijn vorige leven was gestorven na een aanval 'van achteren' en in zijn rug was geschoten, was dit nou net het verkeerde gebaar. Dus tipte ik haar: als je zoontje nog eens in paniek raakt en je zijn rug toekeert, draai zijn gezichtje dan naar je toe, pak hem aan de voorkant van zijn lichaam bij zijn schoudertjes vast, zak door je knieën en breng je hoofd op gelijke hoogte met dat van hem, zeg een paar keer heel rustig: 'je bent veilig, je bent nu bij mama'. Even simpel als doeltreffend.

De vrouw aan de telefoon kon vooruit. Wat ze zei aan het begin van het telefoongesprek klopte: "Ik moet bij u zijn. Mijn zoontje heeft last van een vorig leven." Een klein beetje doorvragen kan wonderen verrichten.

Update: dit artikel is aangepast en aangevuld, daarna verschenen in ParaVisie juli 2018. Je kunt dit hier online lezen
 
ParaVisie juli 2018

Reïncarnatieverhalen

Gratis e-boeken over werken met vorige levens kun je downloaden vanaf mijn website www.vorigelevens.nl

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Regressie- en reïncarnatietherapeut/auteur
www.mariannenotschaele.nl