Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

23 maart 2017

Tentoonstelling Body Art - Tropenmuseum - Amsterdam - vanaf 31 maart 2017 - tatoeages - lichaamsversieringen - expositie

Tropenmuseum, expositie Body Art 2017
Body Art 2017 - Tropenmuseum Amsterdam - expositie

'Body Art 2017' is een tentoonstelling in het Tropenmuseum te Amsterdam (vanaf 31 maart 2017) over lichaamsversieringen in de breedste zin van het woord: in andere tijden en culturen, van make-up en tatoeages tot onderhuidse implantaten en chirurgische veranderingen.

Met je tattoo gratis naar het openingsweekend

Om de opening op 1-2 april 2017 te vieren mag je gratis naar deze tentoonstelling, op vertoon van je eigen tatoeage. Meer informatie: klik hier.
De tentoonstelling neemt de bezoeker mee langs mogelijke antwoorden op de vraag waarom mensen zulke lichaamsversieringen aanbrengen. Hedendaags werk van kunstenares ORLAN en foto’s van Krijn van Noordwijk worden afgewisseld met persoonlijke verhalen en topstukken uit de collectie van o.a. het Tropenmuseum, het Afrika Museum en Museum Volkenkunde. Ieder versierd mens geeft uiting aan zijn of haar identiteit.

Verder lezen in dit blog over tattoo's - ik heb geen tatoeage - vorig leven indiaan

Voor wie zich afvraagt of ík tatoeages op mijn lichaam heb? Het antwoord is nee. Bij anderen kan ik aangebrachte tatoeages prachtig vinden maar soms ook ronduit lelijk, afhankelijk van de kwaliteiten van de tatoeëerder die de afbeelding maakte. Ik herinner me wel fragmenten uit een vorig leven waarin ik als jonge indiaan, na een ritueel tot volwassenheid, door een sjamaan werd 'behandeld'. Eerst moest ik een kommetje met een verdovend papje leeglepelen, daarna werden mijn schouderbladen bewerkt met een vlijmscherp puntje van een stuk bot. In de gemaakte openingen in de huid van mijn rug bracht de sjamaan stukjes medicinaal blad, die er na verloop van tijd uit zouden zweren. Wie mooi wilde zijn (of toen: volwassen) moest pijn lijden. In dat leven heb ik wekenlang koorts gehad. Geen leuke ervaring, haha. In mijn huidige leven heb ik een erg gevoelige huid, tatoeages laat ik liever aan mij voorbijgaan.

Tatoeages en vorige levens
Amy Winehouse en haar tatoeages
Of zet het woord 'tatoeage' in het zoekfilter van dit blog.

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Regressie- en reïncarnatietherapeut/auteur
www.vorigelevens.nl