Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

2 november 2017

Lenzen in combinatie met kraanwater? Pas op! - acanthamoebe - waarschuwing

(c) foto Pixabay

Gebruik nooit kraanwater in combinatie met lenzen!

Ik ben altijd erg voorzichtig met mijn ogen, en draag al meer dan 30 jaar harde contactlenzen. Voordat ik mijn lenzen uit het opbergdoosje haal, was ik netjes mijn handen, daarna reinig ik de harde contactlenzen met speciale schoonmaakvloeistof voor lenzen, pak dan een papieren tissue om ze droog te deppen, doe er speciale inzetvloeistof op voor gevoelige ogen en dan pas zet ik de lenzen in mijn ogen. Gelukkig heb ik daar nooit leidingwater voor gebruikt en ook niet om de lenzen schoon te spoelen. 

Horror - blind

Een oogaandoening oplopen is zo gebeurd. Van de week maakte Hanneke Rengersen mij via Facebook attent op de acanthamoebe, een eencellig beestje dat in gewoon kraanwater kan voorkomen en bij beschadigde ogen door kan dringen tot het hoornvlies. Met akelige gevolgen, zoals blindheid.
Hier lees je Hannekes persoonlijke verhaal. Wat haar overkwam wil je zeker niet meemaken. Ik was me niet bewust van dit gevaar, net zo min als vele opticiens, huisartsen en oogartsen. Wees voorzichtig met de combinatie leidingwater & lenzen. Kleine moeite om de juiste vloeistof te gebruiken en alert te zijn. Mijn ogen zijn me dierbaar (ik heb net even te veel en te vaak vorige levens gehad waarin 'ogen' een belangrijke rol speelden). Ik let voortaan op, ik hoop jij ook.

Facebookgroep

Hanneke Rengersen heeft op Facebook een besloten groep opgericht waar je ervaringen kunt uitwisselen. Te vinden op FB via Acanthamoebe Nederland/Belgie.

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Reïncarnatietherapeut/auteur
www.vorigelevens.nl