Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

12 januari 2018

Maand van de Spiritualiteit 2018 - Thema 'opnieuw beginnen' - Daphne Deckers - boekje 'Sterrenstof'


Maand van de Spiritualiteit 2018 - Daphne Deckers over 'opnieuw beginnen'

Maand van de Spiritualiteit 2018

De jaarlijkse Maand van de Spiritualiteit (12 januari t/m 11 februari 2018) is weer aangebroken. Ter gelegenheid hiervan heeft Daphne Deckers rondom het thema 'opnieuw beginnen' het boekje Sterrenstof geschreven, dat voor € 3,50 verkrijgbaar is in de boekwinkel. Vorig jaar was het thema 'mededogen', toen schreef Rosita Steenbeek een passend boekje.

Moeder zijn, is telkens opnieuw beginnen

In een tv-uitzending bij Pauw (oktober 2017) sprak ze er al over. Dat stukje interview kun je via dit linkje bekijken.
Ik denk dat 'Sterrenstof' vooral interessant is voor vrouwelijke lezers die zich herkennen in het moederschap en het opvoeden van kinderen. Daphne: "Mijn essay is opgedeeld in drie delen die symbool staan voor drie fases in mijn leven. Fases die elk een nieuw begin betekenden, en die ook een thema vormen in mijn eerdere werk: over zwanger zijn, moeder worden en opvoeden, eindigend in een nieuw begin: als je kinderen het huis uit gaan."
Daphne Deckers blikt met humor terug op de geboorte van haar kinderen, overlopende liefde, klungelige onzekerheid, opvoeding, de puberfase, het uit huis gaan en zelfstandig worden van haar kinderen. Daphne: "Welke wedergeboorte staat mij dit keer te wachten? Als moeder ben je achttien jaar bezig met piekeren: redden ze het wel zonder mij? En dan, van de één op andere dag, weet je wat de échte vraag is van het moederschap: red ik het wel zonder hen?”

Ik weet niet of Daphne Deckers werkelijk spirituele onderwerpen aansnijdt in haar essay of dat ze zich alleen aan het thema 'opnieuw beginnen' houdt. Mocht ik het boekje lezen, dan laat ik het alsnog weten in dit blobartikel.

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Reïncarnatietherapeut/auteur
www.vorigelevens.nl