Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

15 maart 2018

Albert Verlinde: "Ik zou een Joods jongetje zijn geweest" - vorig leven - reïncarnatie - Tweede Wereldoorlog

Glas-in-lood-raam Davidster, Menorah
(c) Foto: Pixabay TuendeBede
Snelle reïncarnatie - Holocaust

In 2007 werd theaterproducent/presentator Albert Verlinde geïnterviewd door journalist Hans van der Beek. In dat gesprek (voor het Parool?) vertelde Albert: "Een waarzegster heeft ooit mijn hand gelezen en die zei dat ik redelijk snel ben gereïncarneerd. In een vorig leven schijn ik terechtgesteld te zijn in een Aziatisch land. Ik was een danseres die ontrouw was, zei die waarzegster. Het is wel vreemd als iemand je dat vertelt.” 
Hierop vroeg Hans van der Beek: "En die te snelle reïncarnatie?" 
Albert: "Ik zou een Joods jongetje zijn geweest dat in Auschwitz is omgekomen." 
"Gelooft u dat, of vindt u het een fascinerend verhaal?" 
"Ik geloof het wel. Als jongetje al was ik gebiologeerd door het verhaal van Anne Frank. Welk jongetje duikt er nou zo in dat verhaal? Ik praat er eigenlijk liever niet over, want ik wil niet aanmatigend overkomen."

Er zijn vele verhalen in omloop van mensen die zich vorige levens herinneren die eindigden tijdens de Tweede Wereldoorlog. Wat dat betreft, niets nieuws onder de zon. Albert Verlinde kreeg na bovengenoemd interview bakken kritiek over zich heen, vooral vanuit de Joodse hoek. Andere critici, de 'Kwalbert'- en homohaters vonden dat hij te ver ging met deze 'homocaust'. Ik weet nog dat ik toen terugdacht aan mijn tv-ervaring in 1996 (zie dit blogartikel), waarin ik vertelde over mijn vorig leven als Joods meisje. Nog nooit zo veel shit over me heen gekregen... Hoe waagde ik dit te beweren!

Vorige levens & Tweede Wereldoorlog

Meer lezen over vorige levens en de Tweede Wereldoorlog? Kijk op www.vorigelevens.nl bij informatie over boeken als Diehards in de war en Waarom Esther geen Robinson werd. Ook in diverse gratis te downloaden e-boeken staan verhalen over herinneringen aan vorige levens in oorlogstijd, zoals in Een kat heeft negen levens, een mens... Je kunt ook in dit blog Vorige Levens verder zoeken naar artikelen over dit onderwerp. Zet 'wo2' in het zoekfilter.

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Reïncarnatietherapeut/auteur
www.vorigelevens.nl