Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie

Marianne Notschaele-den Boer - vorige levens - reïncarnatietherapie
Marianne op Twitter (klik op afbeelding)

12 augustus 2013

CD - Met de engelen naar een vorig leven - Doreen Virtue - visualisatie ingesproken door Annelies Hoornik

 
 

Met engelen terug naar een vorig leven

Van Uitgeverij Angelo ontving ik de cd 'Met de Engelen naar een vorig leven'. Deze cd is gebaseerd op de Amerikaanse visualisatie 'Past-Life Regression with the Angels' van Doreen Virtue Ph.D. en ingesproken (misschien ook vertaald?) door Annelies Hoornik.

Annelies Hoornik werkt sinds 2000 met Engelen en is onder andere opgeleid door Doreen Virtue. Annelies schrijft en publiceert engelenboeken en maakt visualisatie-cd's om mensen te helpen bij hun spirituele groei.
Sinds 2013 leidt ze mensen op tot Aquarius Angels Healer en certificeert ze mensen tot Praktiserend Engelen Expert. Ook organiseert ze de jaarlijkse Dutch Angel Day, dit jaar op zaterdag 14 september in Maarssen.

Doreen Virtue

In 2006 kocht ik een Engelstalige cd-box van Doreen Virtue met daarin 4 cd's:
- Manifesting with the Angels
- Past-Life Regression with the Angels
- Karma Releasing
- Healing with the Angels
Op deze cd's babbelt Doreen over karma en vorige levens, over het loslaten van oude zaken en hoe engelen je daarbij kunnen helpen. Haar visualisatie waarin engelen je begeleiden richting 'levensmissie' of 'een vorig leven' gebruikte ik wel eens. Tot beelden uit een vorig leven kwam het zelden, maar rustgevend en relaxend was het wel. Komt ook omdat ik liever naar mannenstemmen luister ;).

Met de Engelen naar een vorig leven - cd

Annelies Hoornik

Bij het beluisteren van 'Met de Engelen naar een vorig leven' viel me op dat het achtergrondmuziekje van zowel de Amerikaanse als de Nederlandse versie hetzelfde is: prettige new age muziek van Steven Halpern.
De stemmen van Doreen Virtue en Annelies Hoornik verschillen enorm van elkaar. Even dacht ik dat Annelies een tekst voorlas van haarzelf - over hoe sceptisch ze eerst was ten aanzien van vorige levens en later niet meer, na enkele vorige levens-voorbeelden te noemen - pas later begreep ik dat het de vertaalde tekst was van Doreen Virtue. 
Ik vond het moeilijk hierdoor beide vrouwen uit elkaar te houden. De stem van Annelies matcht niet met de ervaringen waarover verteld wordt. Normaal gesproken krijg ik als hooggevoelig type vanzelf beelden uit vorige levens als iemand iets persoonlijks vertelt, nu niet. Maar goed, de introductie-informatie van Doreen is goed vertaald naar het Nederlands.
Het tempo waarin Annelies de tekst uitspreekt, is aan de pittige kant. Je moet je hoofd er bijhouden. Daar waar Doreens stem lijzig overkomt en daardoor juist hypnotiserend aandoet, is de stem van Annelies scherper van klank en minder rustgevend.

Op de cd-cover staat: 'Heel verslavingen en fobieën met de Engelen'. Mmm, ik vrees dat dat 'm niet gaat worden met deze cd. Daarvoor geeft deze visualisatie te weinig richting wat healing betreft: je kunt wel je levensmissie onderzoeken of antwoorden krijgen op een vraag die je jezelf stelt.
Omdat er geen hypnose-inductie is - slechts een intro van een paar minuten in de vorm van een rustgevend muziekje - is deze cd met name geschikt voor HSP-ers die in engelen geloven, therapeuten die met engelen werken of hoogsensitieve mensen die gemakkelijk beelden krijgen bij visualisaties. 
De tekst die Annelies voorleest, is een nette vertaling van Doreens Engelenvisualisatie. Wat mij betreft had de tekst een fractie minder snel uitgesproken kunnen worden, ten gunste van wat meer hypnotisch effect. 

Beschermende engel

Ik heb de cd 3x getest. De uitkomst voor mij: relaxend, maar ik kreeg slechts vage indrukken daar waar het vorige levens betreft. Misschien omdat mijn levensmissie me al bekend is of omdat ik al teveel vorige levens in kaart heb gebracht? Omdat ik liever naar een mannenstem luister?
In engelen geloof ik wel. In 1996 heb ik een prachtige ervaring gehad, waarbij ik beschermende engelenvleugels om me heen voelde in een angstige situatie. Die vleugels waren gigantisch groot, een meter of vier, ze vouwden zich om me heen. En ik kon me alleen maar verbazen, zo ontroerend mooi dat het was! Ik moest mezelf in de arm knijpen om te kijken of ik niet droomde, maar het was echt. Zo bijzonder, dat ik het nooit vergeten ben.

Privé-ervaring met lichtwezens

In 2005 was ik aanwezig bij een workshop die georganiseerd werd door een hele lieve, gekwalificeerde Engelentherapeute. Als deelneemster, samen met een vriendin. We waren een dagje uit. Het werd een vreemde, bijzondere dag.

Tijdens een groepsvisualisatie waarbij alle workshopdeelnemers contact moesten maken met engelen, zag ik niets. Helemaal niets. De therapeute noemde namen van engelen - Michaël, Gabriël, Uriël, Rafaël, enzovoort - die we zouden moeten zien om ons heen, maar ik zag geen engelen verschijnen in mijn nabijheid of voor mijn geestesoog.
Wel 'zag' ik langgerekte lichtwezens. Doorzichtig, witgroenig van kleur, die door een geopend raampje van het vertrek waar we ons bevonden, naar binnen vlogen... Ze cirkelden om me heen, gaven een berichtje aan me door voor een van de andere deelnemers en zweefden weer weg. Ik 'zag' ze en 'voelde' ze om me heen suizen.
Na afloop van de visualisatie moest iedereen vertellen welke engelen ze gezien hadden. Wie had Michaël gezien? Wie Uriël? Ik vertelde dat ik helemaal niets had gezien. Niet eens een engelenvleugel.
Hierop zei de therapeute: 'Tja, die ijle wezens die bij jou komen zijn van een hele andere orde, ik heb ze ook gezien daarnet." Ik schrok, dacht dat ik het verzonnen had. Maar zij had ze ook gezien. 
Ik geloof dus in engelen, maar nog net iets meer in ijle lichtwezens zonder specifieke engelennamen. Misschien dat ik daarom zo weinig zie aan beelden uit vorige levens bij het beluisteren van cd's van Annelies en Doreen. Het lukt me namelijk wel bij Brian Weiss, die ergens in zijn visualisatie zegt: voorbij de grenzen van outer space...

De cd 'Met de Engelen naar een vorig leven' is overal verkrijgbaar voor 18,95 euro.

Meer lezen over visualisaties 'terug naar vorige levens', zet het woord 'cd' of 'visualisatie' in de zoekfilter, rechts naast dit artikel.

Groetjes,

Marianne Notschaele-den Boer
Reïncarnatietherapeut/auteur
www.vorigelevens.nl